середа, 16 березня 2016 р.

Елемент уроку

Цей твір критикують, вважають безглуздим і неповчальним. 

"Червона Шапочка" викликала чимало дискусій.

Але оповідання досі є в навчальній програмі ( позакласне читання). 

Автор Євген Дудар ( народився в селі Озерна Зборівського району Тернопільської області).



 [Неправильні наголоси  дИхнула перегаром , тютЮну]

( Діти розуміють зміст сатиричної оповідки, чітко виділяють негативні риси, 

якими автор наділив головну героїню та другорядних персонажів. Їм 

подобається насмішкувата манера викладу. Не скажу, що захоплююсь текстом, 

але не бачу потреби його так  гостро сприймати в шкільній програмі.

 А якої думки ви?)

  Стару казку переказали на новий лад: тепер "Червона Шапочка" п'є і курить. В такий спосіб шкільна програма проводить аналогії із сучасним життям. Більше читайте тутhttp://tsn.ua/ukrayina/chervona-shapochka-u-pidruchnikah-p-ye-i-kurit-video.html

На думку Любові Бордюг, методиста з української мови та літератури міського науково-методичного центру міськуправління освіти, гумористичний твір про Червону Шапочку – про деяких нинішніх підлітків, які курять, п'ють і для яких духовність, ввічливість і повага до старших – порожні слова.
Больше читайте тут: http://www.telegraf.in.ua/kremenchug/10022522-kazka-chervona-shapochka-yak-element-vihovannya-shkolyarv.html


Тема. Євген Дудар. "Слон і Мухи", "Червона шапочка", "Лісова казка".
Дотепні сатиричні оповіді сучасного письменника-гумориста як спонука до роздумів про довколишній світ і себе. 

Мета:  ознайомити школярів із  сатиричними оповідями сучасного письменника-гумориста, визначити прихований зміст цих творів та прокоментувати його; розвивати логічне мислення, спостережливість, уміння зіставляти описане у творах із сьогоднішнім реальним життям, самокритичність та вимогливе ставлення до себе; формувати  уміння тактовно реагувати на іронію, гумор; прищеплювати повагу до творчості Є. Дудара.

Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення нового матеріалу.

Зміст уроку
Усмішка - повітря, яким душа дихає.
Є.Дудар

І Організаційний момент.
ІІ Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.
ІІІ Актуалізація опорних знань учнів.
Дати визначення термінів: гумор, сатира, оповідання.
ІV Вивчення нового матеріалу.
1. Ознайомлення з біографією. 
Перегляд відео про Є Дудара https://www.youtube.com/watch?v=wH_SuswVaDg  
2. Перевірка домашнього завдання.
Переказ - інсценізація твору "Червона Шапочка".
3. Робота з текстом твору "Червона Шапочка". Відповіді на запитання.
-  З чим пов’язане те, що дівчина мала таке цікаве ім’я — Червона Шапочка? (Подарунок від бабусі на день шістнадцятиріччя. За те її і називали Червоною Шапочкою)
- Чи мала вона право з’їсти харч, призначений до бабусі? Як це її характеризує?
-  Яким у творі зображений Вовк? («Страшенний, величезний. Очі голодним вогнем світяться») Чому дівчина його не злякалася? («— Пішов геть, шкет нещасний. Ще не таких бачила»)
-  Чим Червона Шапочка довела свою зверхність над хижим звіром? («Дихнула перегаром вина й тютюну. Вовк очманів»)
-  Як внучка ставиться до бабусі? Наведіть приклади з твору. Чим пояснити таку поведінку Червоної Шапочки?
-  Чи можна вважати, що для бабусі внучка становить більшу небезпеку і загрозу, ніж Вовк? Відповідь обґрунтуйте.





4. Виразне читання сатиричних оповідань "Слон і Мухи", "Лісова казка". Обговорення їх змісту.
5. Самостійна робота.
Виписати негативні риси характеру та поведінки людей, що присутні у творах.
V Підсумок уроку.Оцінювання.
1. Ділимось враженнями від уроку ланцюжком.
2. Кожен учень аналізує власну роботу на уроці та виставляє оцінку.
VІ Домашнє завдання.
Виписати в зошит 4 цитати про сміх, усмішку, гумор.

Немає коментарів:

Дописати коментар